Svaret från PUL

På vår fråga ger Peter U Larsson detta roande svar:
SVAR:

"Ofta är det inte psykiatriker som skriver ut Johannesört, utan de har sina el-chocker och psykdroger.

Men det finns mer eller mindre galna psykiatriker. Verkar som det finns en hel del vettigt folk i Österrike, är dock inte säker på att det är psykiatriker.

Psykiatrins behandling bygger på chocker, hjärnoperationer och olika psykdroger.

De brukar inte alls tycka om alternativa metoder.

På tal om galna psykiatriker så läste jag precis om en i METRO. Han hade drogat ner och våldtagit en patient i Malmö. Hon misstänkte vad som pågick, men han sa naturligtvis att hon inbillade sig och skyllde på att hon var mentalt sjuk. Psykiatriker fick tack o lov 1,5 års fängelse. Jag tror att mycket sådant här förekommer.

Det är dock få personer som vågar stå upp emot psykiatrin och läkemedelsindustrin!

Hälsn,
Peter"
Det dock föga roande är att han inte publicerade mitt svar till honom, där jag nämner hur otroligt bra en av mina läkare bemötte mig "hon satt en hel natt och höll mig i handen istället för att ge mig Stesolid" och att jag inte tycker att mitt 100 mg Zoloft och 5 mg Zyprexa är en plåga att ta, tvärtom underlättar de i min vardag på ett sätt som ingen terapi gjort för mig (min läkare tycker till och med att mina doser är för höga, HON vill egentligen SÄNKA dem! Hur går detta ihop med PUL:s logik?).

Han vill inte inse att han har fel om att psykiatrikerna skulle vara ättlingar till nazister och sadistiska psykopater, utan han väljer den enkla vägen och raderar mitt meddelande. Godmorgon!


Bifogar dessutom en länk till en intressant diskussion:
http://debatt.passagen.se/show.fcgi?category=6500000000000046&conference=10500000000000849&posting=19500000005176428



Andra om
, , ,

Kommentarer
Postat av: Peter

Tänk att det finns människor som köper de här villfarelserna. Den här gillar jag "Psykiatrins behandling bygger på chocker, hjärnoperationer och olika psykdroger"



Om han i alla fall la till att han spetsade till det, men inte ens det. Men det är klart, de enda källorna kommer från scientologerna...



Fördommarna är många och okunskapen stor. Han har bestämt sig för att psykiatri är ondska och tortyr och känner sig trygg i den tron. Dessutom står sannolikt mycket prestige på spel. Även om han skulle komma på andra tankar så är det väl en lång och mödosam resa att ändra uppfattning nu när vänkrets och anhöriga är scientologer. Tänk om pul skulle få en aha-upplevelse och inse att han haft fel i vissa delar och att iaf delar av psykiatrin är bra? Vilken mardröm att inse!

Hur ensam skulle han då inte känna sig? Att plötsligt tillhöra gruppen SP (suppressive person) varpå alla de närmsta tar avstånd från honom.



Man kan egentligen inte annat än att tycka synd om pul om man tänker efter. Sorgligt nog riskerar han att göra en del skada innan han inser eller vågar inse det. Det är detta som är det djupt tragiska.

2008-10-23 @ 18:53:19
URL: http://blogg.aftonbladet.se/9067

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0