"Psykdrogerna"

Zoloft, en "psykdrog"?

Scientologikyrkan och deras "KMR" driver en skräckkampanj
som försöker få Sverige och världen att tro på deras
psykiatrikonspirationsteori. Fullständigt vansinnigt och långsökt
penga- och medlemsfiske. Det är så långsökt att vissa människor
tror på det.


Psykofarmaka påverkar psyket och kan ge utsättningssymptom vid utsättning, som kan misstas för abstinens. Den viktiga skillnaden är att man inte känner ett begär efter läkemedlet ifråga, alltså är det inte frågan om någon drog. Varken enligt det sunda förnuftet eller Världshälsoorganisationen WHO.

Man kan få svettningar, darrningar, rastlöshetskänslor, magbesvär osv. vid utsättning av psykofarmaka (antidepressiva SSRI-/SNRI-preparat, antipsykotika etc.)
här kommer det som slår hål på Peter U Larssons droglögner: ett exempel av alla de läkemedel som kan ge exakt samma utsättningssymptom som många psykofarmaka men inte är ett sådant är vanligt
kortison.
Min lilla femkilos hund hade "abstinenssymptom" (--->utsättningssymptom<---) i 6 månader då att hans kortisonbehandling undan för undan trappades ner. Han bet sig själv och var rastlös.
Sedan när är Prednisolon 2.5 mg en psykdrog?

Angående självmordsrisken vid utsättning: som nämnt i artikeln om antidepressiva medel längst ner, så beror självmordstendenser på följande; medicinen börjar verka, den avtrubbade patienten får kraft att göra slag i självmordsplanerna denna grunnat på länge men som inte haft kraft till att fullfölja detta innan medicineringen.
Denna  vetenskapliga förklaring är en snubbeltråd för KMR och Scientologerna, som vill framställa denna typ av läkemedel som "droger utan den endaste effekt på tillståndet depression" (för övrigt hävdar de att det medicinska tillståndet depression inte existerar utan istället är något som kan fixas snabbt med deras egna dianetik, vilket är så befängt att man inte vet vad man ska göra av sig när man (jag som skriver denna artikel) som själv deprimerad vet att tillståndet är ett svävande mellan liv och död och inte är ett tillfälle för någon lullilull-dianetikterapistund.)
Denna vetenskapliga förklaring slår bort benen fullständigt från deras kampanj, gör dem livrädda och därför gör de allt för att denna vetenskapliga information inte ska kunna nå ut till de människor som läser på deras KMR-sida. Det är därför jag, författaren, publicerar denna information här, den är så viktig att den inte får undgå någon som är i närheten av Scientologikyrkans kampanj. Informationen ska gå ut till så många som möjligt, till er som läsare. Andra om , ,

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag tappar andan när jag läser! Du träffar precis rätt, scientologerna och KMR kommer verkligen inte gilla att sanningen sprids ut! Är det okej om jag länkar din sida?

2008-10-13 @ 19:36:03
Postat av: PAGB

När jag skrev till honom och påpekade att det var lite dåligt med källhänvisningar till all "fakta" han spottar ur sig. Faktiskt så svarade han mycket snabbt, om ursäkt och lovade att ändra på det. Tjenare....

Skiter egentligen i deras rymdvarelser och morfinpundande grundare men när dom faktiskt aktivt går till attack mot dig, mig och alla andra vars liv troligen har om inte räddats så ivf. blivit mer uthärdligt. Att jag använder mig av uttrycket "attack" grundar jag på att de uppenbarligen prioriterar sin egen tro på någon slags psykiatrisk konspiration, en tro-inte ngn faktiskt vetenskap, över det faktum att människor med psykiatin/psykofarmakas hjälp överlevt extremt dödliga sjukdomar. Och det är de som med en vidrig "guilt-by-association"-retorik jämför exempelvis slutenvården med Nazi-Tysklands T4-program! Skriv så mycket du/ni bara kan innan vanliga, mindre UFO-dyrkande människor, börjar tro att det kan ligga något i det KMR-gänget påstår. Jag kommer att göra vad jag kan. Kram på er!/PAGB

2008-12-08 @ 22:14:35
Postat av: PAGB

När jag skrev till honom och påpekade att det var lite dåligt med källhänvisningar till all "fakta" han spottar ur sig. Faktiskt så svarade han mycket snabbt, om ursäkt och lovade att ändra på det. Tjenare....

Skiter egentligen i deras rymdvarelser och morfinpundande grundare men när dom faktiskt aktivt går till attack mot dig, mig och alla andra vars liv troligen har om inte räddats så ivf. blivit mer uthärdligt. Att jag använder mig av uttrycket "attack" grundar jag på att de uppenbarligen prioriterar sin egen tro på någon slags psykiatrisk konspiration, en tro-inte ngn faktiskt vetenskap, över det faktum att människor med psykiatin/psykofarmakas hjälp överlevt extremt dödliga sjukdomar. Och det är de som med en vidrig "guilt-by-association"-retorik jämför exempelvis slutenvården med Nazi-Tysklands T4-program! Skriv så mycket du/ni bara kan innan vanliga, mindre UFO-dyrkande människor, börjar tro att det kan ligga något i det KMR-gänget påstår. Jag kommer att göra vad jag kan. Kram på er!/PAGB

2008-12-08 @ 22:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0